Listing 1 - 10 of 239 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Methodologie --- Méthodologie --- Opvoedkunde --- Pédagogie --- lesontwerpen --- Didactic strategies --- interactief onderwijs --- lesvoorbereiding --- didactiek --- lesgeven --- lesvoorbereidingen --- lerarenopleiding
Choose an application
Music --- piano's --- instrumentenleer --- techniek --- Piano --- Methodologie --- Techniek --- Pedagogie
Choose an application
Choose an application
Succesvol studeren, communiceren en onderzoeken is een alfabetisch naslagwerk voor het hoger onderwijs. De uitgebreide verzameling begrippen geeft houvast op het gebied van onderzoek, communicatie, de verwerving van studievaardigheden en studieloopbaancoaching. De begrippen worden verklaard en toegelicht met voorbeelden, stappenplannen en tips. Succesvol studeren, communiceren en onderzoeken is geschreven voor studenten en docenten binnen het hoger onderwijs. Voor studenten is het een handboek dat praktische antwoorden biedt op vragen als: • Hoe houd je een overtuigende presentatie? • Hoe bereid je je voor op een competentieassessment? • Hoe stel je een onderzoeksplan op? Docenten kunnen dit boek gebruiken als leidraad bij het geven van opdrachten, het begeleiden van het leerproces en het beoordelen van de prestaties van hun studenten. Tweede druk met een ruime aanvulling van tekst en onderwerpen van een naslagwerk voor studenten en docenten in het hoger onderwijs dat ruim vierhonderd lemmata bevat over communicatie, onderzoek doen en studieloopbaanontwikkeling. Dat is ruim meer dan in de eerste druk. De samenhang van deze drie thema's wordt verantwoord in drie schema's in de inleiding. De opgenomen begrippen worden verklaard en soms voorzien van voorbeelden en verwijzingen naar verwante onderwerpen. Een aantal lemmata bevat expliciete hulp voor de opbouw van brieven, rapporten, presentaties, verslagen, het samenstellen van een portfolio en het maken van een curriculum vitae. De tekst bij de lemmata en de samenhang ervan is in de onderwijspraktijk getoetst. Door de brede opzet en concrete aanpak voor studenten in het hoger onderwijs een nuttig boek.
Pupil counseling. Pupil guidance --- HO (hoger onderwijs) --- wetenschappelijk onderzoek --- communicatie --- Study methods --- studeren --- didactiek --- Mass communications --- Research --- Studeren --- Studieloopbaanontwikkeling --- Wetenschappelijk onderzoek --- Studievaardigheden --- hoger onderwijs --- methodologie --- Studieloopbaanontwikkeling. --- hoger onderwijs. --- methodologie. --- Hoger onderwijs. --- Methodologie.
Choose an application
filmgeschiedenis --- Film --- film --- Motion pictures --- Cinéma --- History --- Sources --- Methodology --- Histoire --- Méthodologie --- --Histoire --- --Méthodologie --- --Motion pictures --- Historiography --- Historiography. --- Cinéma --- Méthodologie --- Sources. --- Methodology. --- Motion pictures - Historiography
Choose an application
Didactic evaluation --- evaluatie (onderwijs) --- onderwijspraktijk --- onderwijsbegeleiding --- Enseignement --- Methodologie --- Méthodologie --- Onderwijs --- 450.4 --- #ECO:03.13:industrie en onderneming management --- #ECO:03.16:industrie en onderneming personeel --- Onderwijskunde
Choose an application
Linguistique --- Methodologie --- Méthodologie --- Taalkunde --- 485.1 --- didactiek nederlands (ler) --- Didactiek --- Nederlandse taal --- Secundair onderwijs --- Nederlands: didactiek: secundair onderwijs --- Didactics of secundary education --- Didactics of Dutch --- didactiek --- Nederlands
Choose an application
Dit boek behandelt de basisbeginselen en de praktische aspecten van het opzetten en uitvoeren van een onderzoek. Daarbij komen vragen aan de orde als: * Hoe formuleer ik mijn onderzoeksvraag? * Welke valkuilen kent het onderzoeksproces? * Wat is het verschil tussen kwantitatief en kwalitatief onderzoek? * Hoe sluit ik vooroordelen uit? * Hoe communiceer ik met de opdrachtgever over mijn onderzoek? Centraal staat in dit boek het onderzoeksproces. Elk onderzoek brengt vele keuzen, problemen en valkuilen met zich mee. Een groot aantal relatief eenvoudige problemen kan de kwaliteit van een onderzoek volledig teniet doen en elke basis aan de toepassing van meer verfijnde technieken ontnemen. Daarom ligt de nadruk in dit boek sterk op het tijdig onderkennen van mogelijkheden en risico's en het daarop afstemmen van keuzen. De hoofdstukken zijn opgezet volgens een consequent doorgetrokken didactisch model, waarbij de nadruk ligt op het onderkennen en leren hanteren van de keuzemogelijkheden en problemen die de beginnende onderzoeker in het onderzoeksproces tegenkomt. Dit model komt ook terug in de overzichtelijke indeling. Elk hoofdstuk begint met duidelijk omschreven leerdoelen, en ook worden steeds de belangrijkste begrippen samengevat. Praktijkvoorbeelden ondersteunen het voorstellingsvermogen van de student en bieden inzicht in de praktische relevantie. Elk hoofdstuk sluit af met open vragen en meerkeuzevragen. Deze derde druk is geheel herzien en geactualiseerd. Toegevoegd is een nieuw hoofdstuk met geselecteerde onderwerpen. Deze kunnen dienen ter verdieping van de stof of als voorbereiding op stage- of scriptieonderzoek. De bestaande hoofdstukken zijn nog toegankelijker gemaakt, onder andere door een beknoptere opzet, nieuwe voorbeelden en illustraties. De nadruk op een goed doordachte praktijk is gebleven. Het boek is bedoeld voor studenten in het hoger onderwijs en voor professionals die met onderzoek te maken hebben. Doordat de antwoorden op de vragen achter in het boek zijn opgenomen, is het ook uitermate geschikt voor zelfstudie. Drs. R.P.I.J. Schreuder Peters beschikt over ruime ervaring als docent aan de Universiteit Twente en de Saxion Hogeschool in Enschede.
Science --- wetenschappelijk onderzoek --- Onderzoek --- 001.8 --- 001.81 --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- onderzoeksmethoden --- 001.8 Methodologie in de wetenschap --- Methodologie in de wetenschap --- techniek van de wetenschappelijke arbeid
Choose an application
Binnen het domein van de criminologie worden verschillende kwantitatieve methoden en technieken gebruikt om een veelheid aan onderzoeksvragen te beantwoorden. Het zijn niet de methoden en technieken zelf die de kwantitatieve criminologie uniek maken, maar de manier waarop ze worden toegepast. Het spreekt voor zich dat daarbij een aantal basisregels in acht genomen moeten worden.In dit boek introduceren Lieven Pauwels en Wim Hardyns de meest gebruikte methoden en technieken in het kwantitatieve criminologische onderzoek en zetten ze deze uiteen aan de hand van vakspecifieke voorbeelden.https://www.academiapress.be/nl/kwantitatieve-criminologische-methoden-en-technieken
Quantitative methods in social research --- Criminology. Victimology --- Kwantitatief onderzoek --- Criminologie --- Methodologie --- Onderzoeksmethode --- criminologie --- Criminology. --- Criminologie. --- Quantitative research. --- Recherche quantitative. --- Methodology. --- Méthodologie.
Choose an application
research --- Market research --- data acquisition --- Documentation and information --- Marktonderzoek --- Onderzoeksstrategieën --- Informatie --- Informatieverschaffing --- Methodologie --- Communicatie-onderzoek
Listing 1 - 10 of 239 | << page >> |
Sort by
|